2009. április 28., kedd

Hányan interneteznek

Egy kiselőadást tartottam nem is olyan régen, és mind haza és nemzetközi szinten kerestem hogy hányan interneteznek Európában és Magyarországon.
Egy nemzetközi oldalt találtam (internetworldstats.com) ahol is elméletileg pontos adatokat láthatunk arról hogy hányan interneteznek.
Összességében elmondható hogy az itteni adatok szerint Földünkön 6,7 Milliárd ember él és azok közül, közel a negyede internetezik (23,8%-a).
Európában 48,9% az internetes Penetráció, Magyarországon 52,5% (2008 dec.) a weboldal statisztikája szerint.
(NRC oldalán még 49% gondolom 2008 második félévére vonatkozik, eddig 46% volt.)
A környező országokban pedig:
Csehország lakossága: 10M/Fő és 48,8%-a internetezik.
Szlovákia 5,45M/Fő és 55,3%
Ausztria: 8,2M/Fő és 68,3%
Horvátország: 4,49M/Fő és 44,2%
Szlovénia 2M/Fő és 64%-a internetezik
(bővebben a weboldalon)

Az előadás óta egyre többet rágódom azon, hogy mennyire van értelme hazánkban online kampányt futtatni. És mennyire van értelme több millióért weboldalt készíteni.
Ha jobban belegondolok elkészítünk egy nagyobb oldalt X Millió Ft-ért és lehet hogy hihetetlenül jó oldal lesz és még díjat is nyerhetünk, de hogy hány embert érünk el kis hazánkban az csekély ahhoz képest, amennyi embert Amerikában, Japánban stb országokban elérhetnénk.
Ha pl. Németországban szeretnénk bevezetni egy terméket és a bevezető kampány mellet egy komolyabb weboldalt futtatunk, akkor 80M emberrel kell számolni, míg hazánkban 10M emberrel. Ez hatalmas különbség. De ha már azon gondolkodik az ember, hogy hazánkban egy komolyabb online kampányt futtasson - nyilván kérdéses, hogy milyen kampányról van szó, - akkor érdemes úgy tervezni, hogy a környező országokkal is összehangolják, vagy eleve úgy készíteni az oldalt, hogy több nyelvű legyen, vagy legalább könnyen lehessen adaptálni.

2 megjegyzés:

Csáki István írta...

Nos, nem feltétlenül kell sok sok milliót rákölteni egy site-ra. van egy szolgáltatásod amit reklámozni akarsz, csinálsz neki egy drupal site-ot, keresel egy jó témát amit átalakítassz, vagy csináltatsz egyet, majd indítassz egy adwords kampány, és beindult a bolt. Kicsiben el lehet így is kezdeni szerintem... És közel sem beszélünk sok százezer forintról, mert a site éves díja 10-12 E, az egyedi témát megcsinálja egy webes pár nap alatt, nem tudom mennyiért, de nem hiszem hogy túl drágán, az adwords kampány meg annyi, amennyit költessz rá, de nyilván van annyi profitod hogy azt is fenntartasd, hisz 6-10 netán 20 Ft-ot bőven megér egy egy látogató!

Adam írta...

Szia, persze természetesen igazad van, de a bejegyzésben nem kisebb oldalakra gondoltam, amelyeket néhány ezer, tízezer Ft-ért készíthetünk el.
Te most ezekre az oldalakra gondolsz.
én inkább olyan oldalakra, amelyek fejlesztése lényegesebben komolyabb összeg.
Pl: http://www.knowthesigns.com/
http://www.kraftbrands.com/caprisun/
vagy samsung, nokia bármelyik komolyabb weboldala.
Előfordul, hogy a weboldalt egy nyelvűre készítik, pedig mehetne környező országban párhuzamosan a kampány, és akkor a költségeket lényegesen jobban tudnák elosztani.
És ez lenne a lényeg, hogy így kb 10 M főre számolunk, amire jut x M Ft, de ha a környező országokban is futtatjuk a kampányt, akkor a weboldal költsége eloszlik.