2008. december 10., szerda

Hirlevelek: kicsik, nagyok

Az ügynökségnél ahol dolgozom, egyik fő feladatom hírleveleket küldeni.
Gondoltam erről is írok egy-két gondolatot.
Fut egy project, vagy "csak" van egy éves szerződés, amikor is minden héten, vagy kéthetente a partnereknek, vagy ügyfeleknek levelet küldünk. Az accountok megkapják az ügyféltől a címlistát s átadják nekem. Mellé jön egy kép és/vagy szöveg. Ezt megszerkesztem - weboldalt készítek belőle - és küldök egy tesztet. Ez minden esetben fontos, mert előfordul hogy a kép lemarad, de már olyan tapasztalatom is volt, hogy a kép felső része megjött az alsó része pedig lemaradt...
Furcsán is néztünk ekkor...
De előfordul az ilyen is. Probléma sokszor az lehet, hogy a kép mérete túl nagy (szélesebb mint a levelező programok többsége) vagy túl nagy méretű a file (amit a levélben küldünk). Minden levelező program más - akárcsak minden ember-, és előfordul hogy nem azt kapják a címzettek amit mi szántunk nekik. Különböző Spam-szűrőknek köszönhetően sokszor meg se kapják a levelet vagy egyből a levélszemétben landol anélkül, hogy bárki is megnyitotta volna a levelet.
Ezt különféle mérő kódokkal már lehet mérni, hogy hányan nyitották meg a levelet, és hányan kattintottak milyen linkre. Érdemes figyelembe venni, hogy adott közönség mire kattint mire a legfogékonyabb. Azt kell boncolni, azzal kapcsolatban kell beletenni hírt, videót, vagy képet - eddigi tapasztalatom az hogy a képre és videókra kattintanak a legtöbben. A video egy kicsit félreérthető, mert egyenlőre nem tudok olyanról hogy bárki videot tud tenni levélbe, de egy képet ami a videóra mutat annál egyszerűbb nincs. Sok esetben lehet levélben ugyanúgy mozgóképet küldeni, de szintén van olyan levelező, amelyik nem engedi csak az első képkockát megjeleníteni...
Nagyon belementem a részletekbe úgy érzem...
Tehát sikerült a teszt és igen jó lett. Hurrá. Továbbítottuk az ügyfélnek és persze kitalálta hogy nem tetszik neki valami, de ezt a grafikusok gyorsan módosítják és minden rendben, mehet a levél. Igen és nagy izgatottan kiküldöm a levelet ami mondjuk egy 1000-es címlista és visszadob 13-15 email címet. Ilyenkor jön a mérgelődés és gondolkodás... Ekkor három lehetőségünk van. Vagy a hírlevélküldőben csatoltunk egy txt filet ami ha nem jelenik meg a címzettnél, akkor ezt a txt-t kapja meg, tehát kép nélküli üzenetet kap a címzett. Ezt olyankor kell alkalmazni, amikor - szinte - csak különböző levelezőrendszerekbe küldöm hiszen ha egy, vagy két fajtába küldöm, akkor azt tesztelni kell, és itt hiba nem lehet. A második megoldás, de ez is nagyon fontos, hogy benne legyen, egy bizonyos szöveg ami valami hasonló:
"Kattints ide amennyiben a levél nem jelenik meg megfelelően."
Persze ez már egy weboldal ami szinte kizárt, hogy ne jelenne meg. ÉS ami weboldal elkészült azt ide fel is töltjük, vagy maga a hírlevélküldő automatikusan létrehozza a feltöltött weboldalt. A harmadik eset pedig amit a legkevésbé szeretek, egyesével megnézni a címeket melyek a hibásak újra kiküldeni és végignézni, hogy mit ír vissza a visszapattanó email. Email címek ellenőrzésére van egy program ami leellenőrzi, hogy melyek a valós email címek és melyek vannak elírva. Előfordul, hogy email címet elírnak és akkor megy a bosszankodás hogy az email cím mi is pontosan mert nem akarjuk másnak elküldeni a levelet. Ilyenkor az account felveszi az ügyféllel a kapcsolatot, hogy pontosan mi is az illető email címe... És lőn világosság megkapják végül ők is.

Nincsenek megjegyzések: