Nagyon jó gondolatokat, véleményeket olvastam, b2bonline.blogon, és a primodesign.hu oldalakon. Egy két gondolatot fűznék még hírlevél küldéséhez.
Nagyon sok mindentől függ, hogy kinek mikor érdemes hírlevelet küldeni.
Ha napi hírlevélről van szó, akkor próbáljuk minél korábban (lásd kreativ.hu levelei).
Ha nem napi, hanem heti hírlevelekről van szó, akkor a közönség szokásait érdemes felmérni és abból láthatjuk, mikor olvassák a leveleket és ahhoz igazítani.
Pl: szerdánként küldöm a levelet és a többség csak hétvégén kattint a linkekre, akkor érdemesebb pénteken küldeni a levelet. (ez azért fontos, hogy a korábbi levelek elé kerüljön a mi levelünk ne pedig mögé.)
Ha már féléve, vagy egy éve küldöm a leveleket és egyre többen regisztrálnak az oldalra, akkor elméletileg többen is kattintanak.
Ha ez nem így van, akkor jobb ha átnézzük újra a levelező rendszereket.
Sőt, az a legbiztosabb, ha legalább félévente, vagy évente újra végig nézzük, hiszen ennyi idő alatt bármilyen változtatás lehet a levelező cég rendszereiben.
Nem tudom kire mennyire jellemző, hogy feliratkozott egy hírlevélre és arra egy szűrőt állított be és csak akkor olvassa a levelet amikor éppen ráér, vagy nem is olvassa.
De a levélről nem iratkozott le. Tőlük sok esetben nincs is visszajelzés, hogy vajon tényleg olvassák a levelet vagy csak ott van a postaládájában.
Ilyen esetben érdemes egy másik címről más tárggyal küldeni egy - vagy kettő olyan levelet amiben olyan hírt közlünk vagy olyan ajánlatot adunk amire mindenképpen kattintaniuk kell. Ez azért jó, mert láthatjuk, hogy egyáltalán élnek-e azok a címek, vagy ha szűrőt állított be, akkor nem oda kerül a levél és talán megnyitja a levelet és kattint.
Érdemes felhívni ilyenkor a következő, normál levelünkre is a figyelmet és akkor előfordulhat hogy a szűrőből kikerül a levelünk (ez kicsit naív gondolat, de hátha...)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése