2010. január 13., szerda

FarmVille Kicsit másképp

"Kicsim! Addig nincs FarmVille, amíg nem csináltad meg a leckédet!" - De Anya a terményeim elszáradnak és az állatokkal is foglalkoznom kell...-
Nah erre mit tud mondani egy szülő? "Először a tanulás, a játék csak utána?"

De ez nem egy játék...
Lássuk csak, kinek nincsen FarmVille-e (még nekem is van)? Nah az bizony nagyon szegény, hiszen nem tudja hogy kell állatot tartani, traktort vezetni, ültetni... És azt sem tudja milyen érzés, amikor leszárad a termény.. Mert akinek van, az azt gondolja, hogy tudja.. (?!)
Szinte már nincs is olyan ismerősöm, akinek ne lenne farmja. Több órát töltenek azzal, hogy ellátogassanak az ismerősök kertjébe, ajándékozzanak valamilyen állatot, fát stb.. Persze ez nem azt jelenti hogy maga a játék a sok eltöltött óra nem ad vmi pluszt...

De vajon mit adhat a FarmVille?

Vegyük a mindenki által ismert tamagochit.. erre szerintem mindenki emlékszik, a gyerekek életben tartottak valamilyen élőlényt... most ugyanazt tesszük, DE látjuk, hogy az ismerősünk mennyire kreatív, mennyire aktív, mennyire figyel oda a saját terményeire állataira, talán óvatosan de azt is lehet mondani, hogy felelősséget vállalunk (?!)
Mondjuk azt inkább egy kisgyereknek, vagy akár egy felnőttnek, aki a gép előtt ül napi több órát, hogy vegyél egy kis állatot és próbáld meg felnevelni? Szerintem ez rossz ötlet lenne... Mikor kicsik voltunk Húsvétra egy kis nyuszit kaptunk, akit/amit fel kellett volna nevelnünk... Szó se róla, kb egy hétig volt érdekes...
De ha a szomszéd gyereknek is lett volna nyuszija, és felöltöztettük volna, házat építettünk volna, akkor lehet hogy tovább lett volna nálunk...?

Csak ennyi lenne? Ott ülök több órát a Facebook előtt és ezzel a játékkal töltöm az időmet? Nem? De! Ott van ezeregy játék, amivel szintén játszom/játszhatnék, lehetnék sztár, maffiozó stb.. De mégis talán a leghasznosabb játék a Farmville.

Egy kis statisztika hogy hányan is hasznájuk ezeket a játékokat:

2009. szeptember 21., hétfő

Asylum626.com online horror?

Nagyon szeretem a horrorfilmeket és a napokban posztoltak twitteren egy oldalt.. Gondoltam megnézem mi az, de sajna nem jött össze, mert csak este 6 és reggel 6 között lehet megnézni... Nem hülyeség, legalább munkaidőben nem lehet ezzel foglalkozni :)... - gondolnám -, de nem ez áll a dolgok mögött.., hanem az, hogy egy rémísztő, félelmetes filmet csakis úgy jó megnézni, ha sötét van, és egyedül vagy, és látod magad a tükörben, és...

Este csak sikerült megnéznem az oldalt és nagyon jól sikerült, nekem nagyon tetszik. Mint említettem szeretem a horror filmeket és így interaktívan még inkább beleélheti magát az ember...
Ha csak egy kicsit is szereti valaki az ilyenfajta filmeket akkor mindenképpen javaslom, hogy nézzék meg az oldalt.

És a Link:
http://www.asylum626.com/

Egy kis ízelítő:


Ha már túljutottál az oldalon akkor irány a következő oldal:
http://www.hotel626.com/

2009. június 14., vasárnap

Tv vagy Internet I.

Ezzel a videóval szeretném kezdeni a bejegyzésemet :)
A current.com weboldalon találtam:


Először ezt a videót láttam, majd gondolkodtam, hogy vajon mennyire vagyok tisztában azzal, hogy mennyien néznek meg egy filmet, (vagy sorozatot) televízión keresztül. Mennyire érdemes ott reklámozni, vajon hány ember érhetünk el, vagy mennyire lehet hatékony...
Így hát eldöntöttem ennek utána járok, - már amennyire tudok -, mert a televíziózáshoz semmi közöm sincs.

Első érdekesség számomra, hogy közönségarányokat néznek tv-n keresztül. Ez ha minden igaz azt jelenti, hogy a teljes lakosságra vetítve hányan nézik meg az adott műsort adott időben. http://nezettseg.blog.hu/
- Hazánkban közel 5 millióan vagyunk akik interneteznek és ha ebben az esetben is el kellene osztani, hogy hány százalék nézi meg ezt vagy azt az oldalt érdekes eredmények jönnének ki...

Kutattam kerestem, hogy kiderítsem, hogy a legkedveltebb műsorokat kb hányan nézhetik meg. Általánosságban az jellemző, hogy 1 – 2 millióan néznek meg egy nagyon kedvelt műsort:
A teljes lakosság körében a pénteki Barátok közt-epizód volt a legkedveltebb (1,42 millió néző).Link
(reklám nézettség nyilván nem egyezik meg ezzel a számmal, hiszen egy reklámot többször is levetítenk...)

- Weben bármikor megnézhetjük az adott oldalt, blogot, reklámot, filmet (máramelyiket), vagy esetleg a reklámot ami nagyon tetszett...
Persze van már videó, vagy dvd stb felvevő, amin tudjuk rögzíteni az adást, meg vannak set-up boxok a szolgáltatóknak... Tehát a tv esetében is tudjuk már változtatni, hogy adott filmet mikor is akarjuk megnézni. Ez vajon mennyire befolyásolja a reklám hatákonyságot?

De teljesen más, mikor egy monitor előtt ülök és egy weboldalt nézek, akkor konkrétan valamilyen információt keresek; amikor televíziót nézek, akkor sokkal másabb a ”reklám befogadóképességem"; ezzel kapcsolatban készített egy érdekes kutatást a Gfk Hungária (r-time megbízásából). Link
„Az izgalmi állapot hatása a televíziós reklámhatékonyságra” alcímmel.

A kutatásból egy részt kiragadva:
„A közepes izgalmi szintben elég befogadó marad, de a gátlásai, elhárító mechanizmusai már gyengébben működnek. Itt sem azért ragad meg a reklám az agyában mert érdekli, hanem azért, mert optimálisan vált nyitottá és befogadóvá.”

Korábban nem gondolkodtam el azon, hogy vajon mennyire jegyzi meg a tv néző az adott reklámot, ha éppen hétköznap a konyhában nézi a tv-t, vagy hétvégén a családdal együtt ülnek le a tv elé... Talán ezt is megtudhatjuk...

2009. május 5., kedd

...De sajnos ez a jövő...

Az egyik ismerősöm képeit nézegettem a minap photobucket.com nevű weboldalon, és egy érdekes hirdetésre lettem figyelmes:



A hirdetésen az állt hogy Ádám és hogy Tatabánya, és nem mellékesen fel volt töltve a képem... Nem kicsit lepődtem meg...



De mivel Facebookos profilom volt látható, és pont olyan gomb volt kitéve mint a Facebook gombja, ezért rákattintottam, csak megnézem mi lehet ez...
A következő oldal fogadott:



Ezt az oldalt gondolom nem kell senkinek se bemutatnom, de ahogy a szüleim tennék; megadják a telefonszámukat és hátha nyernek. Mert ugyebár ha legörgeted az oldalt, akkor láthatod a kisbetűket, de ha meg akad a szemed azon, hogy nyerhetsz, akkor már kicsi az esélye annak, hogy el fogod olvasni a kisbetűs részt...
Tehát próbaképpen megadtam egy fiktív számot, és a következő oldal fogadott:



Furcsa módon innen már a kisbetűs rész is lemaradt, de az hogy nyerhetek és hogy küldjem vissza az IGEN szót az ordít az oldalon. (nyílván ezt nem tudtam megtenni a fiktív szám miatt... pedig nagyon akartam fizetni több ezer Ft-ot... olyanért amit úgysem kapok meg...)

Tudom, hogy Facebookon elfogadtam a felhasználási feltételeket, és azt is tudom (köszönet en1-nek), hogy ennek a weboldalnak elég sok köze van a Facebookhoz és más hasonló közösségi oldalakhoz. De az számomra még egyelőre durva, hogy egy reklámban az én személyes adataimat: nevemet, képemet, címemet, felhasználhatja valaki azért, hogy tulajdonképpen csúnyán átverjen...
Felháborítónak tartom az ilyesfajta megtévesztéseket, és biztos vagyok abban, hogy ha egy idősebb ember, vagy az internetet kevésbé/ritkábban használó személy ül a gép elé az ennek biztosan bedől...

És kicsit visszatérve a címhez:
Hamarosan a legtöbb reklám így fog minket megtalálni, hogy a háttérben tudni fogják hogy hány évesek vagyunk, mi a nevünk és hogy kiket ismerünk... Legközelebb már nem azt fogják kiírni hogy Szia Ádám, vagy hogy Tatabánya, hanem azt hogy Kiss Annának (a barátnődnek, vagy hugodnak) most van a születésnapja vegyél neki egy csokor virágot, vagy vegyél Ádám te is egy új Nokia telefont hiszen Nagy Péternek(az osztálytársadnak) is olyan mobilja van, kérdezd meg tőle hogy milyen a telefon, vagy ajánld neki a mostani telefonodat...
Igen ez a jövő.